Header
Obrázek umělce

Tomáš Jamník — violoncello

Tomáš Jamník je uznávaným interpretem klasické i soudobé hudby. V roce 2006 zvítězil na mezinárodní soutěži Pražské Jaro a stal se též finalistou a držitelem zvláštní ceny na soutěži Pierre Fourniere Award 2011 v Londýně. Jako sólista hostoval u významných českých i zahraničních orchestrů, mimo jiné Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, České filharmonie, Jerusalem Symphony Orchestra, Cordóba Symphony Orchestra a Philharmonia Orchestra London. Jako komorní hráč vystoupil s Magdalenou Koženou, Leif Ove Andsnesem, Ivo Kahánkem, Josefem Špačkem, Tobiasem Feldmannem, Janou Bouškovou, Pavel Haas Quartet a Dvořákovým triem v pražském Rudolfinu, londýnských Wigmore Hall a Barbican Hall, v hamburské Elbphilharmonie, katovickém NOSPR, salcburském Mozarteu nebo japonských sálech Kitara Hall a Tokyo Metropolitan Hall.

V roce 2023 Tomáš přednesl na festivalu Pražské jaro Capriccio pro violoncello a orchestr Jana Nováka s orchestrem FOK, taktéž na několika koncertech vystoupil se Saint-Saënovým violoncellovým koncertem s českými orchestry a Slovenským rozhlasovým orchestrem. V září 2023 premiéroval na festivalu Dvořákova Praha skladbu Ďábelský rozmar, kterou pro něj a Akademii komorní hudby napsal Jiří Gemrot. Na jaře 2024 se opakovaně představí v komorním programu s Josefem Špačkem, se kterým vydal album Paths věnující se skladbám českých autorů.

Je znám i jako iniciátor hudebních projektů. Je autorem iniciativy Vážný zájem, která propaguje myšlenku domácích koncertů. Od roku 2015 působí jako umělecký vedoucí Akademie komorní hudby, která propojuje české a německé hudební prostředí a mladým talentům poskytuje vzdělávání v oboru komorní hry. V roce 2019 se stal uměleckým ředitelem Ševčíkovy akademie, jež čerpá z metod legendárního houslisty Otakara Ševčíka.

Obrázek umělce

Tomáš Jamník — violoncello

Tomáš Jamník je uznávaným interpretem klasické i soudobé hudby. V roce 2006 zvítězil na mezinárodní soutěži Pražské Jaro a stal se též finalistou a držitelem zvláštní ceny na soutěži Pierre Fourniere Award 2011 v Londýně. Jako sólista hostoval u významných českých i zahraničních orchestrů, mimo jiné Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, České filharmonie, Jerusalem Symphony Orchestra, Cordóba Symphony Orchestra a Philharmonia Orchestra London. Jako komorní hráč vystoupil s Magdalenou Koženou, Leif Ove Andsnesem, Ivo Kahánkem, Josefem Špačkem, Tobiasem Feldmannem, Janou Bouškovou, Pavel Haas Quartet a Dvořákovým triem v pražském Rudolfinu, londýnských Wigmore Hall a Barbican Hall, v hamburské Elbphilharmonie, katovickém NOSPR, salcburském Mozarteu nebo japonských sálech Kitara Hall a Tokyo Metropolitan Hall.

V roce 2023 Tomáš přednesl na festivalu Pražské jaro Capriccio pro violoncello a orchestr Jana Nováka s orchestrem FOK, taktéž na několika koncertech vystoupil se Saint-Saënovým violoncellovým koncertem s českými orchestry a Slovenským rozhlasovým orchestrem. V září 2023 premiéroval na festivalu Dvořákova Praha skladbu Ďábelský rozmar, kterou pro něj a Akademii komorní hudby napsal Jiří Gemrot. Na jaře 2024 se opakovaně představí v komorním programu s Josefem Špačkem, se kterým vydal album Paths věnující se skladbám českých autorů.

Je znám i jako iniciátor hudebních projektů. Je autorem iniciativy Vážný zájem, která propaguje myšlenku domácích koncertů. Od roku 2015 působí jako umělecký vedoucí Akademie komorní hudby, která propojuje české a německé hudební prostředí a mladým talentům poskytuje vzdělávání v oboru komorní hry. V roce 2019 se stal uměleckým ředitelem Ševčíkovy akademie, jež čerpá z metod legendárního houslisty Otakara Ševčíka.